Blog

Home-made raw energy-proteinové tyčinky

June 13, 2017

 

Blíží se nám léto, které bývá spojeno s častějším pohybem venku na čerstvém vzduchu a s tím související potřebou mít něco zdravého a rychle dostupného do kapsy s sebou na výlet. Tyto tyčinky jsou hlavně rychlý zdroj energie na cesty (namísto například u nás tak oblíbených tatranek) nebo rychlá svačinka, když prostě občas nestíháte. Navíc tyto tyčinky obsahují opravdu HODNĚ bílkovin, tudíž by měly hezky a na dlouho zasytit.

 

Jak tedy na to:

 

Do základní směsi dejte všechny následující ingredience a lehce je nadrťte v mixéru tak, aby nevznikla úplně jednolitá hmota, ale byla vidět struktura semínek a ořechů. Pokud nemáte dostatečně výkonný mixér, podrťte pouze semínka a ořechy, ovoce lze pokrájet na jemno nožem a banán namačkat vidličkou.

 

50g g slunečnicového semínka

100 g mandlí, pekanových, vlašských ořechů... (dle chuti a dostupnosti)

3 polévkové lžíce lněného semínka

hrst čerstvých datlí (takových těch měkkých větších)

1 banán

 

Popravdě nikdy přesně neodvažuji jednotlivé gramáže, jednotlivé ingredience míchám tak, aby vznikla ta správná lepivá konzistence, která se dá následně tvarovat. 

 

 

 

K této základní směsi můžete přidat další ingredience, které máte rádi. Já mám ráda do sladkých jídel méně známou funkční potravinu lucumu, která má skvěle nasládlou vanilkovo-ořechovou chuť. Prodává se namletá v prášku, takže vám tyčinky krásně zahustí, pokud je potřeba. Použít lze ale i raw kokos, raw kakao a další superpotraviny, po dle toho, jak chcete regulovat své zdraví (macu, baobab, acai, matcha čaj, chia semínka...). V tyčinkách samotných skvěle vypadají goji plody, nebo jiné bobulové ovoce sušené mrazem (maliny, jahody, ostružiny, borůvky).

 

Chcete-li tyčinky více sytivé a chcete-li snížit glykemický index vašeho výtvoru (vhodné zejména pro hubnoucí a diabetiky), přidejte libovolný rostlinný protein - já nejraději pracuji s konopným, jelikož má vyvážený poměr všech esenciálních aminokyselin, ale můžete použít i směs rýžového a hrachového. 

 

Pro vylepšení chuti můžete přidat i nastrouhanou kůru z BIO citrónu nebo pomeranče. 

 

 

 

Všechny ingredience opatrně, teď už ručně, smíchejte. Vytvarujte hutnou hmotu, kterou vtlačte do formy vyložené pečícím papírem nebo potravinovou fólií. Tu je ještě dobré posypat kokosem nebo jinou suchou ingrediencí, aby se vám s tyčinkami následně lépe pracovalo.

 

Nechte přes noc odležet a pak nakrájejte na cca 10-15 tyčinek, které zabalte už jednotlivě do potravinové fólie. Uchovávejte v lednici, aby vám vydržely dlouho čerstvé a nezežlukly.

 

Na závěr: Nebojte se experimentovat a zkoušejte různé chutě a ingredience (i pro vás nové), uvidíte, že objevíte nový rozměr domácí přípravy raw svačinek za zlomek ceny těch z obchodu ;-)

Please reload

Příspěvky

Lymfatický systém a zdraví střev

March 7, 2019

1/10
Please reload

Archív
Please reload

Sledujte mě
  • Grey Facebook Icon
  • Grey Instagram Icon

MGR. EVA PLACÁKOVÁ

Klinika integrativní medicíny

Matoušova 5, Praha 5

nutriční terapeut,

klinický naturopat

+420 776 067 037

info@pecujosebe.cz

© Pečuj o sebe 2016 All rights reserved

 

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now